Date furnizate de tine, în mod direct: marea majoritate a datelor cu caracter personal sunt furnizate de tine în mod direct, atunci când, de exemplu îți creezi un cont pe Site, plasezi o comandă, ne contactezi prin intermediul call-center-ului, când te abonezi la newsletter, etc.
Datele cu caracter personal pe care le colectăm, în funcție de interacțiunile pe care le ai cu Site-ul nostru, sunt următoarele:
Pentru a crea un cont pe Site-ul nostru:
- Adresa de email: pentru comunicare și validarea contului;
- Parola: pentru a securiza contul tău.
În cazul în care folosești Facebook Login, ne transmiți datele cu caracter personal pe care le folosești pentru accesarea contului tău de Facebook și de aceea te rugăm să accesezi următorul link
https://www.facebook.com/about/privacy pentru a te informa despre modul în care Facebook îți folosește datele cu caracter personal.
Datele furnizate în momentul plasării unei comenzi:
- Numele și prenumele;
- Adresa de e-mail;
- Adresa de livrare a produselor comandate;
- Adresa de facturare;
- Numărul de telefon;
- Datele cardului bancar (dacă optezi pentru plata cu cardul a produselor comandate): numele și prenumele deținătorului cardului, numărul de card, data expirării cardului, codul de securitate asociat cardului. PlățiOnline nu stochează datele confidențiale ale cardului dvs., ci le trimite criptat pe o conexiune securizată către banca procesatoare. În acest fel informațiile dvs. sunt în siguranță.
- Date aferente contului bancar (dacă returnezi produsele comandate și soliciți rambursarea sumelor achitate): numele și prenumele titularului contului, codul numeric personal, datele contului bancar.
Datele pe care le colectăm prin intermediul call-center-ul nostru sau atunci când ne contactezi: număr de telefon, adresa de e-mail, conținutul mesajului transmis.
Date transmise involuntar, atunci când interacționezi cu Site-ul nostru, cum ar fi:
- Adresa IP - atunci când vizitați Site-ul nostru, adresa IP este înregistrată. Însă noi NU folosim adresa ta de IP pentru a te identifica;
- Tipul dispozitivului cu care accesezi Site-ul - sistemul de operare, browserul, activitatea de navigare și alte informații despre modul în care ai interacționat cu Site-ul;
- Credențialele - colectăm informatii referitoare la parolele și informații de securitate similare folosite pentru autentificare și pentru accesarea contului tău de pe Site-ul nostru.
Datele cu caracter personal menționate mai sus sunt prelucrate prin folosirea cookie-urilor sau a altor tehnologii de similare.
Nu colectăm și nu prelucrăm în alt mod date sensibile, incluse conform Regulamentului general privind protecția datelor în categorii speciale de date cu caracter personal.
Plasarea unei comenzi este condiționată de acceptarea politicii de confidențialitate. Plasarea comenzii va fi blocată dacă nu s-a bifat căsuța cu „Sunt de acord cu termenii și condițiile”.
2.3. Care este temeiul legal pentru a prelucra aceste date
Datele cu caracter personal pe care ni le trimiți cu ocazia creării contului, respectiv cele pe care le trimiți prin plasarea unei comenzi precum și datele pe care le colectăm prin intermediul call-center-ului sau atunci când ne contactezi sau când soliciți asistență pentru clienți vor fi prelucrate conform art. 6 alin. (1) lit. b din Regulamentul general privind protecția datelor, prelucrarea fiind necesară pentru executarea unui contract la care persoana vizată este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate înainte de încheierea unui contract.
De asemenea, în anumite situații, prelucrarea datelor menționate mai sus se va face pentru îndeplinirea obligațiilor legale ce ne revin, conform legislației fiscale și contabile sau a altor prevederi legale aplicabile.
Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal aferente conținutului pe care îl generezi prin intermediul paginilor noastre existente pe rețelele de socializare, precum Facebook sau Instagram este consimțământul tău exprimat la momentul la care dai “like” paginii noastre sau postărilor noastre sau postezi comentarii. Poți oricând să îți retragi consimțământul cu privire la aceste prelucrări prin ștergerea comentariilor postate /„dislike” la pagină sau la postările noastre.
În cazul în care te abonezi la newsletter te vom ține la curent cu ofertele pe care le avem la produse și servicii din gama noastră de produse, prin transmiterea de newslettere periodice pe e-mail SMS, notificări push, și apeluri telefonice cu privire la ofertele noastre.
În acest caz vom prelucra datele tale cu caracter personal în baza consimțământului tău expres de a te abona la astfel de newslettere și de a-ți fi prelucrate datele în acest scop. Poți oricând să te dezabonezi de la newsletter.
2.4. Care este scopul colectării datelor și cum folosim informațiile tale personale
Vom prelucra datele tale doar atunci când legea ne permite și doar pentru scopurile declarate sau pentru alte scopuri, dacă acestea sunt compatibile cu scopurile inițiale. Cel mai frecvent, vom folosi datele tale în următoarele situații:
Pentru onorarea comenzilor și soluționarea solicitărilor tale:
- Pentru a răspunde solicitărilor tale atunci când ne contactezi prin canalele de comunicare disponibile pe Site;
- Pentru procesarea comenzilor tale, respectiv pentru validarea, expedierea, facturarea și livrarea comenzilor către tine;
- Pentru soluționarea anulărilor precum și a oricăror altor solicitări pe care ni le adresezi cu privire la produsele comandate sau la comenzile transmise;
- Pentru procesarea cererilor de retur formulate conform legii și returnarea contravalorii acestora;
- Pentru a te contacta în legătură cu comanda ta sau cu solicitările pe care ni le adresezi;
- Pentru a putea face dovada soluționării comenzii tale.
Pentru organizarea de campanii de promovare / trimiterea notificarilor de tip email/push/webpush/sms/telefonic:
Din când în când, vom organiza campanii de promovare a produselor și serviciilor noastre prin derularea de diverse operațiuni de marketing, cum ar fi oferirea de produse sau servicii cu titlu promoțional. În funcție de tipul de campanie desfășurată, este posibil ca pentru anumite campanii să prelucrăm datele tale, cum ar fi nume și prenume, pentru a putea derula campania în condiții conforme.
Pentru a vă pune la dispoziție informații de interes pentru dvs. oferte speciale, programe de fidelizare, putem folosi anumite date cu privire la comportamentul dvs. de cumpărător (de ex. produsele vizualizate / adăugate în wishlist / achiziționate) pentru a vă crea un profil. Ne asigurăm întotdeauna că aceste prelucrări se efectuează cu respectarea drepturilor și libertăților dvs. și că deciziile luate în baza acestora nu au efecte legale asupra dvs. și nu vă afectează similar într-o măsură semnificativă.
În anumite situații, ne putem baza activitățile de marketing pe interesul nostru legitim de a ne promova și dezvolta activitatea comercială. În orice situație în care folosim informații cu privire la dvs. pentru un interes legitim al nostru, avem grijă și luăm toate măsurile necesare pentru ca drepturile și libertățile dvs. fundamentale să nu fie afectate. Cu toate acestea, ne puteți solicita oricând, să oprim prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal în scop de marketing, urmând să dăm curs cererii dvs. și să efectuăm modificările necesare în decurs de 30 zile.
Pentru transmiterea de comunicări comerciale de tip newsletter:
În cazul în care te abonezi la newsletter te vom ține la curent cu ofertele pe care le avem la produse și servicii din gama noastră de produse, prin transmiterea de newslettere periodice pe e-mail SMS, notificări push, și apeluri telefonice cu privire la ofertele noastre.
2.5. Perioada de stocare
În funcție de scopurile prelucrării, datele tale vor putea fi stocate perioade de timp diferite, astfel:
- Datele incluse în documentele justificative care stau la baza livrărilor de produse către tine precum comenzile pe care ni le transmiteți împreună cu facturile aferente produselor achiziționate, sau cererile de retur vor fi păstrate o perioadă de 10 ani de la data închiderii anului financiar relevant, pentru a putea fi prezentate autorităților competente în cazul în care acestea le solicită.
- Alte date, precum date prelucrate pentru a răspunde unei cereri sau date prelucrate în cadrul campaniilor promoționale cu premii sau alte beneficii acordate câștigătorilor sau participanților vor fi păstrate o perioadă de 3 ani, pentru respectarea termenului general în cadrul căruia pot fi formulate plângeri sau reclamații.
- În lipsa unor dispoziții legale contrare, datele tale cu caracter personal nu vor fi păstrate mai mult de 5 ani de la ultima vizita pe Site sau ultima interacțiune cu noi.
2.6. Cu cine partajăm datele cu caracter personal
Furnizori de servicii
Putem dezvălui informațiile tale altor companii care ne furnizează servicii și acționează în calitate de persoane împuternicite, cum ar fi societățile care fac livrarea produselor comandate de tine (conform opțiunii tale), companiile care ne ajută pentru facturare sau care trimit e-mailuri în numele nostru, societatea care ne asigură serviciile de contabilitate sau ne asistă la asistarea în organizarea de campanii de promovare, societatea care asigură mentenanța Site-ului. Aceste entități sunt selectate cu o grijă deosebită pentru a ne asigura că îndeplinesc cerințele specifice în materie de protecție a datelor cu caracter personal. Aceste entităţi au o capacitate limitată de a utiliza informaţiile tale în alte scopuri decât cel de a ne furniza servicii.
Autorități publice și de aplicare a legii
Autorități publice centrale sau locale, precum și organele de poliție și alte agenții sau instituții publice vor putea uneori să ne solicite să le punem la dispoziție diverse date, inclusiv date ce te privesc, cum ar fi detalii cu privire la plățile realizate de tine. Aceste solicitări pot fi pentru o serie de scopuri, precum verificarea îndeplinirii obligațiilor fiscale de către noi, investigarea plângerilor, precum și în scopul de prevenire sau detectare a infracțiunilor, fraudei sau operațiunilor de spălare a banilor.
Conținut disponibil public
Conținutul pe care îl generezi prin intermediul paginilor noastre existente pe rețelele de socializare, precum Facebook sau Instagram, în situații precum atunci când dați “like” paginii noastre sau postărilor noastre sau când postați comentarii, date precum numele dvs de utilizator, imaginea/poza sau locul în care vă situați vor fi disponibile și vor putea fi vizualizate de oricine vizitează paginile noastre existente pe rețelele de socializare. Tu ești cel/cea care controlezi la orice moment datele cu caracter personal la care putem avea acces prin intermediul setărilor existente pe rețeaua de socializare în cauză.
Orice transmitere de date în condițiile de mai sus se va face în situații concrete, limitat la obiectivul prelucrării și în conformitate cu prevederile privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
2.7. Ce drepturi ai tu ca persoană vizată
Drept de acces – ai dreptul ca, în orice moment, să știi ce date prelucrăm cu privire la tine precum și informații cu privire la modul în care îți prelucrăm datele.
Dreptul la rectificare – în cazul în care constați că datele pe care le avem cu privire la tine sunt incorecte sau incomplete, ai dreptul, să ne soliciți rectificarea, respectiv completarea, datelor inexacte sau incomplete care vă privesc. Durata de răspuns și remediere poate să dureze maximum o lună. Excepție fac cazurile în care solicitarea este complicat de rezolvat sau dacă aveți mai multe solicitări, s-ar putea să fie nevoie să ne dați mai multe detalii, legat de modificările pe care doriți să le facem sau ce anume vă îngrijorează, pentru a putea identifica și acționa cât mai repede.
Dreptul la ștergerea datelor – ai dreptul de a ne solicita ștergerea datelor personale pe care le avem cu privire la tine. Menționăm, însă, că dreptul de a fi uitat nu este un drept absolut, acesta aplicându-se doar în anumite situații. Astfel, înainte de a da curs cererii tale, o vom analiza și te vom informa cu privire la rezultat.
Dreptul la restricționare a prelucrării – în anumite circumstanțe, ne poți cere să restricționăm modul în care prelucrăm datele tale. Ai dreptul de a solicita restricționarea prelucrării atunci când ai un motiv anume pentru a dori restricționarea. Acesta poate fi, spre exemplu, întrucât contești exactitatea datelor pe care le prelucrăm cu privire la tine sau contești modul în care am efectuat prelucrarea.
Drept de portabilitate a datelor - în anumite situații, ne poți solicita să transmitem datele ce te privesc către o entitate indicată de tine.
Ai dreptul a te opune prelucrării datelor care te privesc - în orice moment, ai dreptul de a te opune prelucrării datelor tale cu caracter personal realizată în baza unui interes legitim, din motive legate de situația ta particulară. Menționăm că exercitarea dreptului de opoziție nu va determina în mod automat încetarea prelucrării. O analiză va fi realizată cu privire la motivele pentru care îți exprimi opoziția, raportat la motivele care ar putea justifica continuarea prelucrării. Îți vom comunica rezultatul analizei noastre și măsurile pe care urmează să le luăm ca urmare a analizei realizate.
Atunci când prelucrarea se va realiza în baza acordului tău expres, vei avea dreptul de a îți retrage la orice moment consimțământul cu privire la prelucrarea datelor care te privesc.
PENTRU A ÎȚI EXERCITA ORICARE DINTRE DREPTURILE MENȚIONATE MAI SUS, inclusiv dreptul de acces la date, dreptul la opoziție sau la retragerea consimțământului, după caz, dreptul la rectificarea, la ștergerea datelor sau la restricționare prelucrării, te rugăm să ne transmiteți o cerere pe email, la adresa juridic@fortis.ro, prin poștă sau curier la adresa: Iași, strada General Henri Mathias Berthelot, nr. 3A, județul Iași – cu mențiunea în atenția Responsabilului cu protecția datelor.
3. POLITICA DE UTILIZARE COOKIE-URI
3.1. Despre Politica de utilizare a Cookie-urilor
Acest website folosește cookie-uri proprii și ale unor terțe părți pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul pe site. Această informare are scopul de a vă prezenta modul în care funcționează modulele cookie pe acest site și modul în care puteți configura aceste cookie-uri.
În timpul folosirii acestui site, utilizatorul poate accepta utilizarea de cookie-uri care nu sunt strict necesare funcționării acestuia. Utilizatorul are oricând posibilitatea de a împiedica plasarea de cookie-uri la momentul accesării paginilor, selectând opțiunile dorite în cadrul soluției pusă la dispoziție cu privire la consimțământ, precum și de a le dezactiva selectând opțiunea corespunzătoare din browser. Trebuie să aveți în vedere faptul că, în cazul în care un browser a blocat utilizarea de cookie-uri, este posibil ca unele dintre serviciile și funcționalitățile site-ului să nu mai fie disponibile.
3.2. Ce sunt Cookie-urile
Cookie-urile sunt fișiere text de mici dimensiuni, stocate pe echipamentele terminale ale unui utilizator de Internet. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă printr-un web-server către un browser (ex: Internet Explorer, Chrome) și nu conține programe software, viruși sau spyware, neavând acces la informațiile de pe hard drive-ul utilizatorului. Aceste fişiere permit recunoaşterea echipamentului utilizatorului şi afişarea în mod corespunzător a paginii de Internet, adaptată preferinţelor individuale ale utilizatorului.
3.3. Rolul fișierelor de tip Cookie
Fișierele de tip Cookies permit recunoaşterea echipamentului utilizatorului şi afişarea în mod corespunzător a paginii de Internet, adaptată preferinţelor individuale ale utilizatorului. Cookie-urile au rolul de a vă asigura o experiență de navigare web plăcută și sigură și de a vă oferi servicii complete, în funcție de comportamentul online manifestat pe websiteul
www.fortis.ro. Concret, pe baza cookie-urilor websiteul
www.fortis.ro are posibilitatea de a:
- Adapta prezentarea și afișarea site-ului în funcție de preferințele dvs.;
- De a crea statistici anonime, care nu presupun identificarea personală, bazate pe comportamentul dvs. pe site și de interesul manifestat pentru produsele prezentate. Aceste statistici ne permit să îmbunătățim structura și conținutul site-ului, astfel încât să vă oferim informațiile de care aveți nevoie;
- Asigură măsuri de securitate web.
3.4. Tipuri de cookie-uri folosite pe site-ul www.fortis.ro
Site-ul
www.fortis.ro folosește două tipuri de fișiere Cookie: per sesiune și fixe. Cookie-urile per sesiune sunt fișiere temporare care se instalează în terminalul dvs. în timpul vizitei pe website-ul
www.fortis.ro și până la închiderea sesiunii sau a browser-ului folosit. Cookie-urile fixe rămân în terminalul utilizat de dvs. pentru o perioadă de timp mai mare, în funcție de parametrii acestora sau până când sunt șterse manual de dvs.
3.5. Cum sunt folosite cookie-urile pe www.fortis.ro
Vizita dvs. pe
www.fortis.ro poate instala fișiere de tip cookie pentru ca noi să putem analiza:
- Performanța site-ului;
- Înregistrarea dvs. (log in, newsletter etc.), profilul dvs. de utilizator;
- Locația dvs., în scopul targetării geografice;
- Pentru a vă putea livra conținut publicitar personalizat.
3.6. Cookie-urile înregistrează sau/și conțin date personale
Cookie-urile nu solicită informații cu caracter personal și nu identifică personal utilizatorii de internet. Datele personale colectate prin utilizarea Cookie-urilor pot fi folosite doar pentru facilitarea anumitor funcționalități pentru dvs. Aceste date sunt criptate astfel încât persoanele neautorizate nu pot avea acces la ele.
3.7. Ștergerea Cookie-urilor
În general, o aplicație folosită pentru accesarea paginilor web permite salvarea Cookie-urilor pe terminal în mod implicit. Aceste setări pot fi schimbate în așa fel încât administrarea automată a Cookie-urilor să fie blocată de browser-ul web sau utilizatorul să fie informat de fiecare dată când Cookie-uri sunt trimise către terminalul său. Informații detaliate despre posibilitățile și modurile de administrare a Cookie-urilor pot fi găsite în zona de setări a aplicației (browser-ului web). Limitarea folosirii Cookie-urilor poate afecta anumite funcționalități ale paginii web.
3.8. De ce sunt Cookie-urile importante pentru Internet
Cookie-urile reprezintă punctul central al funcționării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experiențe de navigare prietenoase și adaptată preferințelor și intereselor fiecărui utilizator. Dezactivarea și refuzul de a primi Cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile/inaccesibile sau dificil de vizitat și folosit. Refuzarea sau dezactivarea Cookie-urilor nu înseamnă că nu veți mai primi publicitate online – ci doar că aceasta nu va mai putea ține cont de preferințele și interesele dvs, evidențiate prin comportamentul de navigare.
Fișierele de tip Cookie sunt importante pentru:
- Conținut și servicii adaptate preferințelor utilizatorului: categorii de produse și servicii;
- Oferte adaptate pe interesele utilizatorilor: reținerea parolelor;
- Reținerea filtrelor de protecție a copiilor privind conținutul pe Internet (opțiuni family mode, funcții de safe search);
- Limitarea frecvenței de difuzare a reclamelor: limitarea numărului de afișări a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site;
- Furnizarea de publicitate mai relevantă pentru utilizator;
- Măsurarea, optimizarea și caracteristicile de analytics: cum ar fi confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de conținut este vizualizat și modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex. prin motoare de căutare, direct, din alte website-uri etc.). Website-urile derulează aceste analize a utilizării lor pentru a îmbunătăți site-urile în beneficiul userilor.
3.9. Securitate web și aspect legate de confidențialitate
Cookie-urile NU sunt viruși și nu colectează date cu caracter personal Totuși, Cookie-urile pot fi utilizate în detrimentul utilizatorilor, de programele de tip Spyware. Deoarece stochează informații despre preferințele și istoricul de navigare al utilizatorilor, Cookie-urile pot fi folosite ca o formă de Spyware. Aplicațiile anti-spyware au rolul de a marca cookie-urile pentru a fi șterse în cadrul procedurilor de scanare anti-virus/anti-spyware. Browserele au integrate setări de confidențialitate care oferă diferite niveluri de acceptare a Cookie-urilor - precum perioada de valabilitate și ștergere automată la încheierea unei sesiuni web.
3.10. Alte aspecte de securitate legate de Cookie-uri
Deoarece toți utilizatorii de Internet au dreptul la protecția identității online, este indicat să fiți informat(ă) în legătură cu posibilele riscuri de securitate. Având în vedere că prin intermediul acestor fișiere se face schimb de informații constant între browser și site-ul pe care îl vizitați, informațiile transmise prin Cookie-uri pot fi interceptate de persoane sau programe neautorizate. De exemplu, acest lucru este posibil în situația în care browser-ul se conectează la server folosind o rețea necriptată/nesecurizată - cum e cazul anumitor rețele Wi-Fi. Alte atacuri bazate pe Cookie-uri pot fi posibile din cauza unor setări greșite ale acestor fișiere pe servere. Dacă un website nu solicită browser-ului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi această vulnerabilitate pentru a primi acces la informațiile transmise prin Cookie-uri. Din aceste motive este esențial să acordați o atenție sporită setărilor prin care vă protejați informațiile personale disponibile online.
În cazul în care, datele furnizate de către Client /Cumpărător în Contul de utilizator la momentul plasării unei comenzi sunt incomplete și/sau incorecte (adresă de livrare/facturare) veți fi contactat de un reprezentant Fortis pentru rectificarea (corectarea) datelor cu caracter personal. Orice modificare a datelor clientului, vor fi afișate în Contul de utilizator.
Vânzătorul poate publica pe Site informații despre produse și/sau promoții practicate de către acesta sau de către oricare alt terț cu care Societatea are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumită perioadă și în limita stocului disponibil.
Produsele achiziționate prin intermediul Site-ului sunt destinate exclusiv uzului personal și nu vor putea fi comercializate ulterior achiziționării acestora de la Vânzător.
Informațiile folosite pentru descrierea Produselor disponibile pe Site (inclusiv imagini și descrieri ale acestora) nu reprezintă o obligație contractuală din partea noastră, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
Toate produsele comercializate pe Site beneficiază de condiții de garanție conforme legislației în vigoare (L449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora art 9-14, precum și a altor acte normative aplicabile precum OUG 34/2014 art 6, alin(1), lit. L. M. – respectiv a garanției legale de conformitate) și se bazează pe obținerea, de către SC FARMACIA ADRIANA A&G MED SRL a documentelor justificative pentru calitatea/durata de utilizare a Produselor comercializate, respectiv, certificate de autenticitate și/sau de conformitate, direct de la producător și/sau distribuitorii autorizați ai producătorului. Produsele sunt noi și provin din surse autorizate de fiecare producător în parte. Fiecare Produs are termenul de valabilitate inscripționat pe etichetă și după caz pe certificatul de garanție.
Clientul are opțiunea de a alege produsul oferit de Vânzător introducând numele produsului sau o parte din nume în câmpul de căutare de pe site-ul
www.fortis.ro. După selectarea produsului de către Client,
www.fortis.ro va oferi o listă de oferte relevante corespunzătoare solicitării/căutarii clientului. Lista de oferte/produse este organizată în funcție de popularitate, de prețul produselor, de cât de relevante sunt sau în ordine alfabetică.
Pentru fiecare ofertă/produs, SC FARMACIA ADRIANA A&G MED SRL va furniza cel puțin următoarele informații:
- numele produsului;
- fotografia produsului - pot fi utilizate și fotografii, care pot varia, de exemplu, în culoarea ambalajului produsului, însă descrierea textului ofertei/produsului este întotdeauna decisivă pentru evaluarea conformității produselor cu o anumită ofertă;
- specificațiile produsului, în baza informațiilor furnizate de producător/distribuitor;
- prețul produsului și al serviciului - este întotdeauna menționat ca prețul cu TVA inclus, excluzând costul transportului bunurilor către client, cu excepția cazului în care se prevede altfel în ofertă.
În afară de prețul produsului, oferta poate include și prețul transportului său către client sau în funcție de diferitele moduri de transport agreate de SC FARMACIA ADRIANA A&G MED SRL, conform mențiunilor de pe Site.
După selectarea unei oferte specifice, clientul adaugă produsul într-un coșul de cumpărături al cărui conținut poate fi verificat/ modificat / corectat de client înainte de a trimite comanda.
În coșul de cumpărături, clientul are afișate întotdeauna toate bunurile adăugate în coș, prețul afișat al fiecărui produs, cantitatea de articole individuale (bucăți), totalul tuturor produselor adăugate în coș conform prețului unitar afișat și cantității comandate și costurile de expediere ale produselor comandate.
Plasarea unei comenzi de către client este considerată ca o cerere de încheiere a contractului de vânzare cu Vânzătorul / SC FARMACIA ADRIANA A&G MED SRL. După plasarea comenzii, vom înregistra comanda și trimite un e-mail la adresa introdusă de client atunci când a plasat comanda. Prin înregistrarea comenzii de către SC FARMACIA ADRIANA A&G MED SRL contractul nu se consideră încheiat. Comanda trebuie acceptată de către noi, urmând ca după acceptare să se transmită o confirmare către client prin e-mail și/sau telefonic.
Imaginile afisate sunt cu titlu de prezentare. Produsele pot diferi sub aspectul unor caracteristici (ex. nuante de culoare) de aspectul real al produsului, in functie de lotul in care au fost fabricate.
Clientul recunoaște că drepturile și obligațiile individuale care decurg din Contractul de Vânzare, dreptul de retragere din Contractul de Vânzare, livrarea Produsului, Garanția Calității Produsului, Revendicarea, Răspunderea SC FARMACIA ADRIANA A&G MED SRL - în calitate de Vânzător, Garanția Prețului de Achiziție și alte reclamații legate de relația contractuală între client și SC FARMACIA ADRIANA A&G MED SRL sunt cuprinse în prezentul document.
5.1. Prețul Produselor
Toate prețurile aferente Produselor afișate pe Site sunt exprimate în lei (RON) și includ TVA. În cazul Produselor aflate la promoție, prețurile barate afișate pe Site în dreptul Produselor participante la promoție reprezintă prețul Produsului, valabil anterior aplicării reducerii de preț.
În cazul în care, din eroare, prețul afișat pe Site este mai mic decât preţul real de comercializare al unui Produs practicat de către Vânzător la acel moment, sau în cazul în care alte detalii cu privire la Produse au fost afișate în mod greșit, inclusiv din cauză că detaliile au fost introduse/preluate greșit în baza de date a Vânzătorului, Vânzătorul va lua toate măsurile necesare pentru remedierea situației și va informa Clienții despre preţul real al Produsului, prin orice mijloc de comunicare utilizat de către Vânzător, în cel mai scurt timp posibil. Ne alocăm dreptul de a nu livra produsele respective (ale căror preț și/sau specificații au fost eronat afișate), dacă livrarea nu s-a efectuat încă.
Plata Produselor comandate se poate efectua prin plata online cu cardul sau la livrarea Produselor de către curier (ramburs). În funcție de natura Produselor comercializate, Vânzătorul va avea dreptul ca, pentru anumite Produse, să solicite achitarea prețului exclusiv online cu cardul.
SC FARMACIA ADRIANA A&G MED SRL nu expediază comenzi cu produse din categoria OTC (medicamente eliberate fără prescripție medicală) cu plata ramburs. Produsele din categoria OTC, vor fi livrate doar în municipiul Iași și doar cu plata online.
Facturarea Produselor achiziționate se face exclusiv în RON. Produsele pot fi achiziționate și de către persoanele juridice, atât timp cât acestea nu desfășoară activități similare și/sau intermediază cumpărarea pentru alte companii cu același profil ca SC FARMACIA ADRIANA A&G MED SRL.
Vânzătorul nu este și nu va putea fi ținut responsabil pentru orice cost suplimentar suportat de către Client în cazul plăților online, cum ar fi dar fără a se limita la comisioane bancare, comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Toate costurile astfel generate vor fi suportate în mod exclusiv de către Client.
Vânzătorul își rezervă dreptul de proprietate asupra Produselor pentru care a acceptat comanda până la achitarea integrală a preţului Produselor de către Client.
Pentru fiecare Comandă, costul transportului va fi indicat separat. Costurile de livrare vor fi în sarcina Clientului, cu excepția Comenzilor a căror valoare totală depășește 300 (trei sute) lei, caz în care acestea vor fi suportate de către Vânzător. Orice alte costuri legate de transport ce vor interveni între transportator şi Client după ce Produsele vor fi fost livrate de către Vânzător vor reveni în sarcina exclusivă a Clientului. Pentru o comandă care se poate accepta numai parțial, Vânzătorul va anunța clientul dacă e necesară retrimiterea comenzii în măsura în care costul de livrare trece în sarcina Clientului și trebuie agreat de către acesta.
6. COMANDA
Clientul poate transmite Comenzi pentru Produsele comercializate de către Vânzător pe Site, prin adăugarea Produsului dorit în coșul de cumpărături, telefonic - prin comunicarea detaliilor necesare agentului responsabil sau prin e-mail. O comandă nu va fi considerată finalizată, decât în momentul în care Vânzătorul trimite confirmarea înregistrării acesteia pe e-mail și/sau telefonic. În cazul comenzilor plasate telefonic, comanda se consideră finalizată la momentul la care Clientul validează comanda, după confirmarea acesteia pe e-mail de către Vânzător (prin trimiterea unui e-mail de confirmare a înregistrării, etc).
La momentul accesării coșului de cumpărături, Produsele adăugate în acesta vor fi afișate, pentru a fi confirmate de către Client. Adăugarea unui Produs în coșul de cumpărături nu generează automat înregistrarea comenzii și, respectiv, nu determină rezervarea automată a Produsului/Produselor din coș. După verificarea produselor pe care Clientul intenționează să le comande, Clientul își va exprima opțiunea privind modalitatea de livrare și modalitatea de plată și va completa formularul de comandă cu detaliile pentru livrare și facturare, respectiv nume şi prenume Client, adresa de livrare/facturare, adresa de e-mail și numărul de telefon. După completarea datelor de mai sus, Clientul va putea efectua comanda prin accesarea butonului Trimite comanda. Prin accesarea butonului Trimite comanda, Clientul recunoaște și acceptă că această acțiune poate implica o obligație de plată – în funcție de confirmarea / infirmarea comenzii de către Vânzător.
Clientul va primi un e-mail de confirmare a înregistrării Comenzii. E-mailul primit de către Client, după plasarea comenzii are rol de informare și nu reprezintă acceptarea comenzii. În situaţia în care Clientul a selectat plata cu cardul, acesta va primi un e-mail suplimentar pentru confirmarea plăţii. Vă informăm că efectuarea/înregistrarea plății nu garantează acceptarea și livrarea comenzii de către Vânzător.
Comanda se consideră finalizată doar la momentul confirmării înregistrării acesteia în mod expres de către Vânzător sau, în cazul comenzilor plasate telefonic numai după validarea comenzii de către Client. Odată adăugat în coșul de cumpărături, un Produs este disponibil pentru achiziție în măsura în care există stoc disponibil pentru acesta. Clientul înțelege că pe Site pot fi plasate mai multe comenzi, de la mai mulți clienți, în același timp, în timp ce produsele adăugate în coș nu sunt rezervate înainte de trimiterea comenzii de către client. De asemenea, în pofida măsurilor întreprinse de Vânzător, pot exista întârzieri de preluare a informației dinspre sistemul informatic unde sunt importate date actualizate privind stocul de către interfața platformei de comerț online la care Clientul are acces sau pot apărea unele erori la determinarea stocului fizic de produse al Vânzătorului și/sau la introducerea/importarea de date privind stocul de pe Site. Clientul va fi informat de către Vânzător despre apariția unor astfel de situații (lipsa anumitor produse din stocul fizic), fără întârziere, de exemplu prin e-mail sau telefonic.
Toate Comenzile vor putea fi transmise exclusiv în limba română. Prin finalizarea Comenzii, Clientul confirmă că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare online, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzii și își exprimă acordul cu privire la posibilitatea Vânzătorului de a-l contacta, prin orice mijloc disponibil/agreat de către Vânzător, în orice situație în care acesta va considera că este necesară contactarea Clientului în vederea acceptării comenzii și/sau executării contractului intervenit între Vânzător și Client.
Contractul se va considera încheiat doar la momentul confirmării acceptării Comenzii de către Vânzător, de exemplu email și/sau telefonic, doar la momentul validării Comenzii de către Client și acceptarea comenzii de către Vânzător. Contractul se va referi doar la acele produse pentru care a fost acceptată comanda plasată de către Client, urmând a se transmite acestuia o confirmare de acceptare a comenzii printr-un e-mail prin care este informat că produsul a fost expediat.
În cazul în care nu se poate onora un contract încheiat din cauza că stocul fizic de produse e insuficient în raport cu cantitatea comandată, produsul nu mai e disponibil imediat (întârzieri de livrare față de termenul convenit), a fost depistată o eroare tehnică ori sunt constatate neconformități în momentul procesului de expediere a produselor, Clientul va fi informat pe e-mail și/sau telefonic cu privire la această situație și, dacă părțile nu se înțeleg astfel, i se vor rambursa sumele plătite în avans (după caz) pentru acel(e) produs(e) în cel mult 7 zile de la încetarea contractului.
Vânzătorul poate denunța unilateral Comanda acceptată, printr-o notificare prealabilă transmisă Clientului printr-un email sau orice mijloc de comunicare ales de către Vânzător care face posibilă primirea comunicării de către client, fără a putea fi obligat la plata de despăgubiri, în cazul în care:
- în caz de plată online, banca emitentă a cardului Clientului nu acceptă plata sau procesatorul de carduri agreat de Vânzător nu validează tranzacția, indiferent de motiv;
- datele furnizate de către Client pe Site sunt incomplete sau incorecte;
- activitatea Clientului pe Site produce și/sau poate produce daune de orice natură, prejudiciază în orice fel Site-ul, Societatea și/sau partenerii acesteia;
- produsele comandate nu mai sunt în stocul Vânzătorului și nici al furnizorului său;
- sunt realizate mai mult de două încercări de livrare consecutive, eșuate.
Toate Comenzile Clientului și stadiul acestora vor fi salvate în Contul creat de Client, la rubrica ”Comenzile mele” și vor putea fi vizualizate de acesta oricând va considera de cuviință.
Disponibilitatea efectivă a produselor în vederea livrării lor va fi confirmată odată cu transmiterea e-mailului privind acceptarea comenzii.
Prin intermediul contractului de vânzare încheiat între Cumpărător și vânzător pot fi achiziționate online produsele de la art 2., alin (1), litera e), din legea 266 din 2008, cum ar fi: cosmeticele, produsele parafarmaceutice, suplimentele alimentare (denumite în continuare în mod colectiv Bunuri). Magazinele online nu pot vinde sau realiza niciuna din activitățile prevăzute la art . alin. (1), lit. a), c), d) și f), din legea 266 din 2008. Acestea se realizează în farmacii de farmaciști sau de asistenții medicali de farmacie, numai sub supravegherea farmacistului.
Prin trimiterea comenzii, Cumpărătorul confirmă că s-a familiarizat cu acești Termeni și Condiții și că este de acord cu acești Termeni și Condiții.
Pentru anularea unei comenzi achitate trebuie să înregistrați o cerere de anulare, în scris, prin email, la adresa comenzionline@fortis.ro. Se așteaptă încasarea tranzacției, apoi se inițiază procedura de creditare, urmând ca suma să ajungă în contul dumneavoastră în 1-30 zile lucrătoare în funcție de banca emitentă a cardului (de regulă 3 zile lucrătoare).
7. LIVRAREA PRODUSELOR
Livrarea Produsele se va face prin fie prin intermediul unor firme de curierat rapid, în funcție de opțiunea Clientului, la adresa de livrare indicată de către Client, fie prin ridicare personală de la punctele de ridicare disponibile pe site-ul postapanduri.ro, în termen de 7 zile lucrătoare de la data confirmării acceptării Comenzii de către Vânzător. În cazul în care produsul nu va fi livrat în termenul sus-mentionat, Clientul va fi informat, prin e-mail și/sau telefonic, cu privire la noul termen de livrare al comenzii. Noul termen nu va depăși 30 de zile de la încheierea contractului (acceptarea comenzii).
În caz de depășire a termenului de livrare menționat anterior sau al celui prevăzut de lege, Vânzătorul va informa Cumpărătorul pe e-mail și/sau telefonic și va agrea, de comun acord cu acesta, corespunzător circumstanţelor, prelungirea termenului de livrare fără a se depăşi o perioadă suplimentară de cel mult 14 zile. În cazul în care Vânzătorul nu livrează produsele în termenul suplimentar agreat, consumatorul are dreptul, după caz, la rezoluţiunea sau rezilierea contractului. Prevederile de mai sus nu se aplică contractelor de vânzare în cazul în care Vânzătorul a refuzat să livreze produsele sau în cazul în care livrarea în termenul de 7 zile lucrătoare este esenţială, așa cum clientul a informat pe Vânzător odată cu plasarea comenzii sau mai înainte de încheierea contractului, caz în care clientul are dreptul la rezoluţiunea sau rezilierea imediată a contractului în caz de nerespectarea a termenului de livrare.
Livrarea comenzilor se face doar în zilele lucrătoare, de luni până vineri. Nu se livrează comenzi în zilele de sâmbătă și duminică și nici în zilele în care sunt sărbători legale.
Vânzătorul va asigura livrarea Produselor în mod exclusiv pe teritoriul României.
Toate Produsele livrate de către Vânzător vor fi ambalate în mod corespunzător. Clientul are obligația de a verifica Produsele la primirea coletului și de a refuza primirea acestuia în cazul în care constată că Produsele prezintă deteriorări.
Vânzătorul va transmite firmei de curierat rapid datele cu caracter personal ale Clientului exclusiv pentru prestarea serviciilor de transport a Produselor achiziționate de Client de pe Site-ul Societății și numai cu respectarea întocmai a prezentului Document. În acest sens, firma de curierat rapid poate contacta Clienții, prin orice mijloc de comunicare (e-mail, telefon, SMS), în limitele și în scopul prevăzut în prezentul înscris.
8. POLITICA DE RETUR
Conform OUG nr. 34/2014 consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare (că vrea să returneze parțial sau total), fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.
Dreptul de retur se aplică doar produselor parafarmaceutice comandate și plătite prin intermediul site-ului www.fortis.ro. Medicamentele nu pot fi returnate!
Returnarea Produselor se va realiza în maxim 14 zile calendaristice de la data când Clientul a comunicat Vânzătorului decizia de retragere din contract, returnarea realizată după expirarea termenului de 14 zile menționat anterior va da dreptul Vânzătorului să refuze primirea Produselor returnate.
Toate Produsele se vor returna în aceleași condiții în care acestea au fost primite de Client, respectând următoarele condiții:
- Produsele nu trebuie să prezinte urme de utilizare;
- Produsele trebuie obligatoriu returnate în ambalajul original (ambalajul în care au fost achiziționate), cu toate accesoriile și eticheta integre/nesigilate;
- Produsele nu prezintă defecțiuni, urme de lovire sau deteriorare.
În cazul în care produsul returnat prezintă ambalaj deteriorat sau incomplet, zgârieturi, lovituri, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, Clientul își pierde dreptul de retragere și Vânzătorul își rezervă dreptul de a nu accepta returnarea Produselor care nu îndeplinesc condițiile anterior menționate.
În conformitate cu dispozițiile art.16 lit. d), e), f) din OUG 34/2014, consumatorul nu poate denunța unilateral (nu poate returna), contracte de furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate, cum ar fi:
- Medicamente, OTC-uri și suplimente: medicamentele, OTC-urile (această categorie cuprinde analgezice antipiretice și antiinflamatoare, vitamine, minerale, antitusive, remedii gastrointestinale, etc.) , suplimentele, și dispozitivele medicale autorizate de ANM, precum și produsele bio și naturiste (tincturi, extracte, ceaiuri, remedii naturiste, produse apicole, alimente pentru diabetici etc.) nu pot fi returnate;
- Produse care sunt susceptibile a se degrada sau a deteriora rapid și anume: produsele alimentare pentru adulți și copii - cereale, piureuri, miere, pulberi, semințe, lapte, etc. nu pot fi returnate;
- Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator (medicamente de uz uman, produse cosmetice desigilate, testate, produse de igienă intimă, etc.);
- Produse care intră în contact cu mucoasa umană: scutece, periuțe de dinți, rezerve de periuțe de dinți, biberoane, suzete, tetine, nebulizatoare, termometre rectale, pompe de sân, irigatoare, aspiratoare nazale, centuri postnatale, glezniere, genunchiere, protecții mameloane, bustiere, duș bucal, jucării dentiție. Prezenta listă nu este exhaustivă.
- Produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
- Produsele și suplimentele (proteine, batoane energizante, vitamine, etc.);
- Produse care prezintă modificări fizice, ciobiri, zgârieturi, (nesemnalate ca și defecte estetice în primele 48 de ore de la recepționarea produsului).
Constatarea eventualelor defecte/neconcordante se va realiza de către client exclusiv prin inspecție vizuală detaliată la primirea coletului. Dacă în cursul inspecției vizuale se constată eventuale defecte ce vor fi reclamate, clientul este obligat să nu utilizeze produsul în scopul în care acesta a fost achiziționat, urmând a fi returnat în ambalajul original.
Returnarea unui produs cumpărat de pe site-ul
www.fortis.ro se poate face, prin oricare din următoarele variante, conform OUG34/2014 art.11. alin (1) lit. b:
1. Ne puteți comunica intenția Dumneavoastră (declarație neechivocă) de retur în scris, prin email, la adresa comenzionline@fortis.ro.
2. De asemenea, puteți utiliza și formularul de retur de pe site-ul
www.fortis.ro.
După înregistrarea cererii de retur, Vânzătorul va transmite prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere și indicațiile necesare pentru efectuarea returului.
În cazul în care clientul returnează toată comanda, Farmacia Fortis va returna contravaloarea produselor comandate și a costului de transport pentru expedierea coletului.
În cazul în care clientul returnează parțial și păstrează unul sau mai multe produse, Farmacia Fortis va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul dorește să le returneze, fără să returneze taxa de transport pentru expediție.
Dacă o comandă la care s-a oferit produs cadou este returnată integral, Clientul este obligat să returneze și produsul cadou în starea lui originală, nedeteriorat și sigilat. În cazul în care o comandă la care s-a oferit produs cadou este returnată parțial, dacă produsele păstrate nu întrunesc valoric, cantitativ sau calitativ pragul de eligibilitate al respectivei campanii prin care se oferă produsul cadou, Clientul este obligat să returneze și produsul cadou în starea lui originală, nedeteriorat și sigilat. Dacă pentru produsul returnat s-a aplicat un discount, se va rambursa consumatorului prețul efectiv plătit pentru produs, fără discount-ul aplicat. Dacă produsul returnat a fost achitat integral/parțial utilizând un voucher, nu se va rambursa consumatorului și contravaloarea voucherului, ci doar a sumei de bani efectiv plătite Vânzătorului de către respectivul consumator. Vânzătorul nu acordă un nou voucher, pentru înlocuirea celui utilizat pentru plata produsului, în cazul în care produsul respectiv a fost ulterior returnat de către consumator.
Costul de transport pentru returul produselor către Farmacia Fortis.ro va fi suportat de clientul care a solicitat returul. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client. Coletele nu se pot expedia prin Poșta Română!
Produsul returnat se trimite la adresa Strada Anastasie Panu, nr.17-19, bloc Ghica Vodă, Iași, telefon 0733 367 847. Pachetul trebuie să conțină o copie a facturii fiscale de cumpărare a produsului. Vă rugăm să ambalați cu grijă produsele returnate, Farmacia Fortis nu va returna contravaloarea produselor în cazul în care acestea sunt deteriorate pe timpul transportului din cauza ambalării necorespunzătoare.
În cazul în care sunt respectate condițiile de retur, SC FARMACIA ADRIANA A&G MED SRL, se angajează să returneze beneficiarului, în contul indicat de către Client, suma achitată pentru produsul returnat, în maximum 14 zile lucrătoare de la recepționarea produsului de către vânzător.
Pentru comenzile plătite cu cardul suma va fi returnată pe același card utilizat la tranzacționar, în decurs de 3-30 de zile de la acceptarea returului. Prin excepție, în cazurile de neconcordanță între produsele livrate și comandă, produsele primite au defecte, te rugăm să ne contactezi pentru a solicita o cerere de retur.
Putem fie să îți returnăm banii într-un cont IBAN, fie să îți expediem la schimb produsele dorite. Cheltuielile de returnare vor fi suportate de SC FARMACIA ADRIANA A&G MED SRL.
Pentru informații despre comenzi, retururi, sesizări și reclamații, privind COMENZILE ONLINE ne puteți contacta la telefon 0733 367 847 în timpul orelor de program sau ne puteți scrie la adresa de email comenzionline@fortis.ro.
9. GARANȚIE
Produsele comercializate pe site-ul
www.fortis.ro, beneficiază de garanția legală de conformitate (OUG 34/2014 și Legea 449/2003). Certificatul de garanție conține elementele de identificare a produsului, termenul de garanție, durata medie de utilizare, modalitățile de asigurare a garanției - întreţinere, reparare, înlocuire și termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea și adresa vânzătorului și ale unităţilor specializate de service care vor asigura reparația produsului.
Trebuie să ne notificați la adresa de email comenzionline@fortis.ro sau la numărul de telefon 0733 367 847, absența oricăruia dintre aceste documente în termen de 48h de la recepționarea produselor, în caz contrar toate acestea considerându-se furnizate.
Nu se poate invoca garanția în condițiile utilizării improprii sau incorecte a produsului sau dacă a fost deteriorat cu obiecte contondente.
În cazul în care un produs pe care l-ați achizitionat de la noi prezintă defecțiuni în timpul garanției comerciale vă rugăm să ne informați despre această situație la adresa de email comenzionline@fortis.ro. În urma primirii informării dumneavoastră un reprezentant Fortis vă va contacta pentru a stabili modul de remediere a situației reclamate.